Facebook Chrudimka Google+ Chrudimka Twitter Chrudimka
Titulka Kultura Literatura Knižní tip: ZEMĚ BARBARŮ (recenze)

Knižní tip: ZEMĚ BARBARŮ (recenze)

Email Tisk

Otomar Dvořák - ZEMĚ BARBARŮrecenze knihy
Otomar Dvořák - ZEMĚ BARBARŮ

Od příběhů, odehrávajících se v minulosti, jako čtenářka a milovnice historie, očekávám vtažení do děje, postavy, respektující dobu ale zároveň plné života, chci slyšet dupot koní, řinčení mečů, cítit pach slámy a žár svící v loučích. Nový historický román, českého autora Otomara Dvořáka, kterého čeští čtenáři zaznamenali především díky jeho bestselleru Utajené dějiny Čech, Země barbarů - Román z doby stěhování národů, nabízí vše, co od dobrého příběhu, odehrávajícího se v dobách dávno minulých, očekáváte.

Hlavním hrdinou románu je princ Hildigis z kmene Langobardů, který je obviněn z dvojnásobné vraždy, a tudíž je nucen se skrývat a bojovat o holý život. Hned z kraje knihy, umírá král Langobardů. O nástupnictví, se v souboji utkají jeho dva synové - mlaší Hildigis a starší Risiulf. Risiulf, po lehkém zranění, umírá. Nafialovělá barva jeho rány ale dává tušit, že smrtonosná zbraň mohla být otrávená. Stejné příznaky jsou nalezeny i na těle mrtvého krále. Kdo se chtěl obou, vysoce postavených, mužů zbavit?

Hildigis je obviněn a odsouzen, k trestu smrti. Jeho podezření, na skutečného vraha otce a bratra, padá na strýce Wacha. Vypadá to, že ani jeho matka není zcela bez viny, když mu pomůže uprchnout ze žaláře, a umožní mu tak, vydat se na cestu, napříč středověkou Evropou. Poháněn vidinou pomsty a touhy, získat zpět nárok na železnou korunu, cestuje sedmnáctiletý Hildigis neznámými kraji, poznává nové kmeny, a musí čelit nejrůznějším překážkám.

Hildigis měl pocit, jako by dostal ránu bičem; zachvěl se, ale snažil se, aby vydržel zkoumavý Ščekův pohled, aby neuhnul očima, čímž by dal najevo stud a bezděky by tak přiznal, že se cítí provinile.
"Kdo vám to řekl?"
Šček se lišácky pousmál: "Štěbetají o tom ptáci, zpívá o tom říčka a vykřikuje to luňák pod oblaky! Hrvati nejsou hluší. Nový král Wacho k nám vyslal posly se žádostí, abychom tě vydali Langobardům. Zvažujeme, jestli bychom to na znamení dobrého sousedství neměli udělat."
"Ničeho jsem se nedopustil,? vykřikl Hildigis. Vzápětí ho zamrzelo, že se přestal ovládat, ale kdo by v takové chvíli zůstal klidný" "Jsem křivě obviněn, stal jsem se obětí ohavného spiknutí!" (str. 36-37)

Při četbě této knihy, se ani na vteřinu, nebudete nudit. Úvodní bratrovražedný souboj vás okamžitě vtáhne do děje, a možnost vydechnutí, budete mít, až na samotném konci. Autor úžasným způsobem popisuje dobu, dobové myšlení a život, aniž by sklouzl k nudným popisům. Dlouhou dobu, jsem hledala historický román, který by mě přenesl o staletí do minulosti. Země barbarů toho dokáže.

Kdo, stejně jako já, miluje historické příběhy, touho knihou nešlápne vedle.

O autorovi:
Otomar Dvořák (1951) je český spisovatel, novinář, scenárista, textař, publicista a dramatik. Je autorem literatury faktu týkající se historických a přírodních záhad či tajemných míst v krajině. Další významnou částí jeho tvorby jsou beletristická díla z oblasti historie, sci-fi, fantasy a hororu. Píše také televizní scénáře, divadelní hry a písňové texty. Vice informací se můžete dozvědět také na jeho oficiálních webových stránkách.

Hodnocení: 4,5 / 5

Název knihy:     Země Barbarů
Otomar Dvořák - ZEMĚ BARBARŮAutor:                  Otomar Dvořák

Katalog. číslo:   7212
Rok vydání:       2016
Počet stran:       312

ISBN:                  978-80-243-7182-5
EAN:                   9788024371825

Nakladatelství MOBANakladatelství MOBA sídlící v Brně vzniklo na podzim roku 1991. Dosud vydalo téměř sedm tisíc titulů. MOBA je jedním z nejvýznamnějších a nejstabilnějších nakladatelství na českém knižním trhu. Velký důraz klade na vydávání kvalitní tvorby českých spisovatelů (Vlastimil Vondruška, František Niedl, Roman Cílek, Hana Marie Körnerová, Jarmila Pospíšilová, Alena Jakoubková, Jan Bauer) a zahraničních autorů (Johan Theorin, Donald Ray Pollock, Neil Cross, Leif G. W. Persson, Benjamin Black, Linda Castillo, Thomas Enger, Arnaldur Indri?ason, Helon Habila, Michael Robotham a další).

Veškeré informace o knižních titulech nakladatelství MOBA naleznete na www.mobaknihy.cz
.

Aktualizováno ( čtvrtek, 05 leden 2017 13:36 )