Facebook Chrudimka Google+ Chrudimka Twitter Chrudimka
Titulka Kultura Literatura Nepohřbené tajemství (recenze knihy Pohřeb)

Nepohřbené tajemství (recenze knihy Pohřeb)

Email Tisk

Neil Cross - POHŘEBrecenze knihy
Neil Cross - POHŘEB

Nathan nikdy nezapomněl na nejhorší noc svého života, kdy náhle a strašlivě zemřela mladá žena. Jenom on a Bob, jeho starý známý, vědí, co se tehdy doopravdy stalo, a míní to tak nechat. Jenže o několik let později, za jedné deštivé noci, se Bob objeví u Nathanových dveří a nese špatné zprávy. Staré rány jsou znovu otevřeny a hrozí, že celý Nathanův svět rozcupují na kusy. Protože Nathan teď má svá vlastní tajemství…tajemství, která mohou zničit všechno, o co bojoval a co vybudoval. A Bob si nejspíš ani neuvědomuje, jak daleko je Nathan ochotný zajít, aby je udržel v tajnosti.

V nohách postele měl připraveno pohotovostní oblečení: svetr, džíny a nazouvací plátěné tenisky. To pro případ, že by se musel rychle obléknout a opustit byt – kdyby například spadnul ručník ze zrcadla v koupelně nebo kdyby se třeba s vrznutím otevřely dveře od šatní skříně.

Kniha Pohřeb od Neila Crosse je pro mě prozatím nejděsivější knihou, kterou jsem kdy četla, ale musím vám přiznat, že jsem ještě neměla tu čest číst některou ze severských detektivek, takže třeba pro jejich příznivce toto bude jen slabé kafe. Začátek je naprosto mrazivý a strašidelný. Hlavní hrdina Nathan se chce rozejít se svou dívkou a to, co se poté seběhne, vám způsobí husí kůži po celém těle. Nejenže zemře mladá žena, ale vše je ještě zahaleno nadpřirozenem, komunikací s duchy a oním světem, o který se zajímá Nathanův známý Bob.

Po hrůzostrašném úvodu vás nechá autor „vydechnout“, když se Nathan snaží vyrovnat s tím, co se tehdy v noci stalo. Jde na to po svém a je až překvapivé, čeho je schopen. Musím přiznat, že jeho postava mi nebyla sympatická, a konec knihy můj názor nezměnil. Nechápu, kde vzal tolik odvahy a žaludek na to, aby se vloudil do života lidí, kteří to i bez něho měli už dost těžké.

Když to vypadá, že Nathan bude žít normální život, objeví se na scéně Bob a vše se Nathanovi připomene a jeho život se opět otřese. Konec knihy je děsivý. Každému se dostane, co si zaslouží.

„Tento mladý muž si získal nejen srdce naší dcery, ale i mé srdce June – tím, že vnesl do našeho domu život. A za to jsme mu vděční. Takže na Nathana.“

Kniha se četla velmi pěkně a rychle, rozhovory mají dynamiku a spád. Autor píše napínavě a nedovolí vám od knížky odejít, dokud se nedozvíte pravdu a ta je krutá.

Dílo je rozděleno do čtyřiceti kapitol. V první kapitole nás autor navnadí tím, co se odehraje v současnosti, a v dalších kapitolách se vrací do doby před patnácti lety a odvypráví nám chronologicky, co se v těchto patnácti letech událo, až dospěje do bodu, kdy se Bob objevil u Nathanových dveří, a poté opět chronologicky pokračuje současnými událostmi až do konce knihy.

Obálka knihy jistě přitáhne čtenáře, kteří se rádi bojí a rádi si přečtou příběh, v němž se vše točí kolem smrti.

Román doporučuji těm, co mají rádi tajemství zahalená do špetky duchařiny, a mají rádi strašidelné příběhy. Musím přiznat, že jsem večer měla problém zhasnout světlo a jít spát. Tato kniha není nic pro slabé povahy. I když musím konstatovat, že nás autor ještě místy šetřil, myslím, že tento příběh mohl být ještě děsivější, ale pak by zas nebyl tolik reálný.

„Trochu jsem přemýšlel. Ta věc s tím záhrobím: jestli opravdu existuje, skončíme tam všichni, dřív nebo později. A jestli existuje, o co jde? Nikdy se to nedozvíme.“…“Takže jaký smysl tohle všechno má? Jaký smysl má zasvětit život smrti?“

Hodnocení: 80 %

Neil Cross - POHŘEBNázev knihy:     POHŘEB
Autor:                  Neil Cross

Katalog. číslo:   4420
Rok vydání:       2017
Počet stran:       288

ISBN:                  978-80-243-7445-1
EAN:                   9788024374451

Nakladatelství MOBANakladatelství MOBA sídlící v Brně vzniklo na podzim roku 1991. Dosud vydalo téměř sedm tisíc titulů. MOBA je jedním z nejvýznamnějších a nejstabilnějších nakladatelství na českém knižním trhu. Velký důraz klade na vydávání kvalitní tvorby českých spisovatelů (Vlastimil Vondruška, František Niedl, Roman Cílek, Hana Marie Körnerová, Jarmila Pospíšilová, Alena Jakoubková, Jan Bauer…) a zahraničních autorů (Johan Theorin, Donald Ray Pollock, Neil Cross, Leif G. W. Persson, Benjamin Black, Linda Castillo, Thomas Enger, Arnaldur Indriðason, Helon Habila, Michael Robotham a další).

Veškeré informace o knižních titulech nakladatelství MOBA naleznete na www.mobaknihy.cz
.

Aktualizováno ( úterý, 25 duben 2017 11:09 )