Chrudimka.cz - kulturní a informační portál pro východní Čechy

Neděle 17. prosince 2017
Velikost písma
  • Zvětšit písmo
  • Výchozí písmo
  • Zmenšit písmo
Banner
Facebook Chrudimka Google+ Chrudimka Twitter Chrudimka
Titulka Kultura Literatura Tip na knihu: Nastavení mysli

Tip na knihu: Nastavení mysli

Email Tisk

Nastavení mysli Carol Dwecková dosáhla se svým konceptem nastavení mysli vřelého přijetí u laické veřejnosti i vědecké obce. Kniha se v roce 2007 stala okamžitě bestsellerem (prodán 1 milion výtisků) a dodnes se drží na špici žebříčků. Právem. Jednoduchý koncept, za jehož důkazem stojí desítky let vědeckého výzkumu, se dá vyjádřit zhruba takto: ti, kteří věří, že na sobě stále mohou pracovat, jsou úspěšnější než ti, kteří si myslí, že mají své schopnosti „dány“ (v dobrém i špatném).

Profesorka Dwecková se svým týmem ze Stanfordově univerzity zjistila, že svou přirozeností tíhneme ke dvěma relativně vyhraněným „nastavením mysli“: k fixnímu a růstovému nastavení. Převládající typ pak významně ovlivňuje naši reálnou úspěšnost. Ke zjištěním Dweckové popsaným v knize patří nadějný závěr, že se navzdory své dispozici dokážeme během života změnit. Autorka ukazuje, jak na to: jak využít svůj plný potenciál.

Chcete vědět, jak přesně se tyto dva zmíněné typy myšlení projevují? Typickým rysem fixního myšlení je vzdávání se před překážkou, neschopnost přijímat zpětnou vazbu, špatný pocit z úspěchu ostatních, vyhýbání se výzvám a negativní postoj k úsilí jako takovému. Naopak růstové myšlení se projevuje vřelým vztahem k výzvám, vytrvalostí při čelení překážkám, pozitivním vztahem ke kritice. Růstově myslící člověk vnímá úsilí jako cestu k mistrovství a v úspěchu druhých vidí inspiraci.

Ano, různých knih o úspěchu je nepřeberné množství, ale teprve Nastavení mysli je skutečně průlomovou knihou, na niž se můžete spolehnout.

 

Nastavení mysliV knize se dozvíte

  • jaký je rozdíl mezi fixním a růstovým nastavením mysli
  • že každý může zlepšovat své schopnosti, neustále růst a využít naplno svůj potenciál
  • co spojuje výjimečné studenty
  • jaké nastavení mysli vládne na vašem pracovišti, mezi přáteli a v rodině
  • jak může být růstové myšlení využito k úspěchu v podnikání
  • proč někteří lidé mají trvalé a funkční vztahy a jiní ne
  • jak motivovat děti a pomoci jim zlepšit se nejen ve škole
  • proč je lepší chválit za snahu a úsilí než za schopnosti
  • jaké je (či bylo) nastavení mysli některých slavných (a ne nutně vždy úspěšných) osobností z oblasti sportu, podnikání a veřejného života

Nastavení mysli

O autorce:

CAROL S. DWECKOVÁ, Ph.D., je jednou z předních badatelek v oboru psychologie osobnosti, sociální a vývojové psychologie. Působí na Stanfordově univerzitě a je členkou Americké akademie umění a věd. Její texty vycházejí v časopisech The New Yorker a Time či v denících New York Times, Washington Post a Boston Globe. Kniha Nastavení mysli je mezinárodním bestsellerem, oceňovaným odbornou veřejností i čtenáři. 

 

Nastavení mysliŘekli o knize:

Řídíte-li lidi nebo jste rodič (což je vlastně také řízení lidí), nechte všeho a čtěte Nastavení mysli.
– Guy Kawasaki, autor knihy Umění rozjezdu

 

Tuto knihu by měl vlastnit každý.
– Chip a Dan Heathovi, autoři knihy Proměna

 

Pro záchranu civilizace bílého muže je to pravděpodobně nejdůležitější psychologické dílo naší doby. Zda jej stihneme, než se potopíme, bude záležet na nastavení mysli každého z nás. Na schopnosti sledovat se, kdy fungujeme ve fixním nastavení, a na motivaci se z něho vyhrabávat k růstu. Všechno ostatní je tomu v této fázi civilizace bílého muže podřízené.
– Benjamin Kuras, Lidové noviny

 


Název knihy:                                 Nastavení mysli
Autor:                                              Carol Dweck
Jan Melvil
Formát:                                           143 × 215 mm
Počet stránek:                               304
Počet ilustrací:                               3 
Vazba:                                             brožovaná
Barevnost:                                      černobílá
ISBN:                                               978-80-87270-75-2

Běžná cena:                                   319 Kč
Cena v našem obchodě:              219 Kč
Ekniha v iBookstore:                     5.99 €
Ekniha v Google Play Books:      160 Kč

  

Jan Melvil Publishing
Jsme přesvědčeni, že nejlepší výsledky má taková práce, kterou lidé dělají s radostí a s vědomím její smysluplnosti. Proto vydáváme jen knihy, které nás osobně zajímají, baví, obohacují a u nichž jsme si jisti přínosem a vysokou kvalitou. Publikace, které nám samotným blízké nejsou, ponecháváme stranou nehledíce na jejich „tržní potenciál“. Naším záměrem je konfrontovat české čtenáře s novými tématy i s myšlenkami nejlepších autorů a myslitelů dneška, protože navzdory výzvám, jimž svět čelí, věříme v sílu vzdělání a sebevzdělávání. Tato přesvědčení určují naši ediční politiku od prvního dne existence nakladatelství.

V Jan Melvil Publishing jsme vydali bezmála čtyři desítky knižních titulů, z nichž se drtivá většina opakovaně dotiskuje. Mezi naše autory patří Daniel Kahneman, Jared Diamond, Daniel Goleman, David Allen, Seth Godin, Martin E. P. Seligman, Jon Kabat-Zinn, Daniel Lieberman, Susan Cainová, Robert Cialdini, Timothy Ferriss, Petr Ludwig, Austin Kleon, Simon Sinek, Daniel Pink, … Spolupracujeme s významnými zahraničními nakladatelskými domy jako jsou Random House Penguin, Brockman, Crown a dalšími.

Aktualizováno ( pondělí, 18 leden 2016 07:31 )  


Banner
Banner
Banner

Probíhající soutěže

SOUTĚŽ o párty hru PŘINES SI SVOU KNIHU

SOUTĚŽ o čtyři knihy z nakladatelství SMART PRESS

SOUTĚŽ o tři balíčky dobrot od MLSNÉHO PECIVÁLA

SOUTĚŽ o sakra pálivé CHILLI dobroty

SOUTĚŽ o knihu U2 - minulost, přítomnost, budoucnost

SOUTĚŽ o rodinnou hru DAWAK

SOUTĚŽ o pivo SMOKED IRON z nitra Železných hor

SOUTĚŽ o karetní hru RED 7

SOUTĚŽ o turistického průvodce - THAJSKO z řady Rough Guides

SOUTĚŽ o tři knihy Františka KOTLETY

SOUTĚŽ o kooperativní deskovou hru ZOMBICIDE - Černý mor

... a mnoho dalších zde 

Reklama

Banner

Citát

Zamilovat se znamená přestat srovnávat.

OTTO VON BISMARCK


Reklama

Banner