Chrudimka.cz - kulturní a informační portál pro východní Čechy

Neděle 22. října 2017
Velikost písma
  • Zvětšit písmo
  • Výchozí písmo
  • Zmenšit písmo
Banner
Facebook Chrudimka Google+ Chrudimka Twitter Chrudimka
Titulka Volný čas Ostatní Zdravé spaní je nyní stylové - díl I. - zásady zdravého spaní

Zdravé spaní je nyní stylové - díl I. - zásady zdravého spaní

Email Tisk

Zdravé spaní je nyní stylovéVe spolupráci s portálem HomeFashion.cz jsme pro vás připravili miniseriál o zdravém spaní pod názvem Zdravé spaní je nyní stylové.

Základem zdravého a harmonického života, psychické rovnováhy a tělesné pohody  je v první řadě pravidelný spánek.

Každodenní ponoření se do snů regeneruje tělesnou i duševní stránku každého z nás. Rozhodně bychom neměli podceňovat hlavní zásady, které vedou k dosažení poklidného, a tedy zdravého spánku.
 

V první řadě bychom měli dbát na dodržování správné životosprávy a na to, aby celkový biorytmus našeho organismu byl vyvážený. Během dne bychom si také měli dávat pozor jak sedíme, neboť špatný posed při práci způsobuje spánkové poruchy. Pokud máte nějaké starosti, které je postřeba druhý den vyřešit, napište si je na kus papíru, pustíte je z hlavy a nebudou vás rušit při usínání. 

Není dobré chodit spát hladový nebo naopak přejedený. Večer, těsně před spaním, bychom neměli vyvýjet žádnou přehnanou tělesnou aktivitu (sport).

Zdravé spaní je nyní stylové

Měli bychom spát v temném či temnějším prostředí, které je dostatečně vyvětrané a není přetopené (ideální teplota na spaní je 19o C). Nezapomínejme na fakt, že nejlépe se vám bude odpočívat v ložnici, a proto by tato místnost měla být izolována od ostatních místností bytu a měla by sloužit výhradně ke spánku. Přestože se ložnice již vnímá jako Zdravé spaní je nyní stylovémístnost víceúčelová, neměli bychom zapomínat na to, že její prvotní funkce je zaručení kvalitního a zdravého spánku. Méně znamená někdy více, a tak není nutné do ložnice dávat více věcí než je postel, noční stolek popřípadě komodu s lampou.

Choďme spát pravidelně ve stejnou dobu. Organismus si zvykne na určitou hodinu spánku a bude se tím řídit. Do spaní bychom se neměli nutit. Za předpokladu, že se nám spát nechce je dobré zavést tzv. uspávací metodu, která může spočívat například ve vypití sklenky teplého mléka se lžičkou medu či ve čtení oblíbené knihy.....

V neposlední řadě je pro kvalitní a zdravý spánek velice důležitý výběr správné postele, matrace, peřin a samozřejmě kvalitního povlečení.

 

2. díl - Zdravé spaní je nyní stylové - výběr postele a matrace

 

Více na www.HomeFashion.cz

HomeFashion.cz logo

 

 

 

 

 

 

Aktualizováno ( čtvrtek, 28 říjen 2010 12:41 )  
Banner
Banner

Facebook portálu


Probíhající soutěže

SOUTĚŽ o fantasy knihu SHANNAROVY ELFEÍNY

SOUTĚŽ o deskovou hru ŠNEČÍ ZÁVODY

SOUTĚŽ o rodinnou hru ZAHRADA

SOUTĚŽ o tři dětské knížky z Nakladatelství PORTÁL

SOUTĚŽ o deskovou hru TAKENOKO a vstupenky na FESTIVAL HER A HRAČEK PRO MALÉ I VELKÉ v Pardubicích

SOUTĚŽ s firmou AL ANDALOUS o měsíční zásobu skvělých oříšků

SOUTĚŽ o deskovou hru POZVEDNĚTE ČÍŠE

... a mnoho dalších zde 

Reklama

Banner

Reklama

Banner
Banner
Banner