Středa, 15.5.2024

Recenze audioknihy – Hvězdy nám nepřály

Hvězdy nám nepřályNejvtipnější smutný příběh.

Šestnáctiletá Hazel Grace žije už tři roky s diagnózou rakoviny štítné žlázy, a i když není jisté, jak se bude její stav dál vyvíjet, k vyléčení zrovna nesměřuje. Za tu dobu už se na svou nemoc začala dívat s určitou ironií a nejvíc ji mrzí, že se nikdy nedozví, jak dopadla její oblíbená knížka Císařský neduh, která má otevřený konec. Pak ale na setkání podpůrné skupiny potká okouzlujícího mladíka Augusta Waterse, jemuž se podařilo chorobu překonat a který sdílí její sarkastický pohled na život. Má vůbec smysl se zamilovat, když jste se už smířili s tím, že vaše existence je časovanou bombou, která v dohledné době nevyhnutelně vybuchne?

Audiokniha obsahuje dojemný, vtipný i smutný příběh, jehož autorem je John Green. Čtou Veronika Kubařová a Matouš Ruml.

Když jsem četla knihu Hvězdy nám nepřály, necítila jsem nic. Nebrečela jsem a celkově mi ta kniha připadala taková průměrná. Jakoby se autor až moc snažil, aby ve čtenáři vyvolal nějaké smutné emoce, že to na mě nezafungovalo tak, jak chtěl. Viděla jsem i film, u toho se mi to vlastně zdálo stejné, ale audiokniha… tahle audiokniha byla jednoznačně dokonalá.

Před časem jsem měla možnost si poslechnout několikaminutovou ukázku knihy a napoprvé na mne ty dva hlasy nepůsobily příliš synchronizovaně, ale poté, co jsem se do audioknihy jaksepatří zaposlouchala, už jsem nemohla přestat. Všechno mi to připadalo takové živější, když mi to někdo předčítal a dokonce mi ukápla i nějaká ta slza. Hlavně mi v té ukázce neseděl hlas Veroniky Kubařové k hlasu Matouše Rumla. Pak jsem si na ně dva přivykla a už mi to tak nepřipadalo. Naopak. Prostě mi doopravdy připadali jako Augustus a Hazel. Navíc, určitě stojí za zmínku i fakt, že se vypravěčce celého příběhu, tedy Veronice Kubařové, skvěle povedly namluvit i další dialogy.

Ta audiokniha byla zkrátka úžasná a dokonale vystihovala to, co chtěl John Green knihou říci. Nevadí, že jsem se nerozbrečela na konci, to už je pro mne taková tradice.  Celkově se mi ale audiokniha líbila. No, a Matouš Ruml namluvil Augustuse Waterse přímo bravurně. On je celkově pro mě skvělým českým hercem, na něhož se vždycky v televizi moc těším.

Kdežto o druhé interpretce jsem do poslechu audioknihy Hvězdy nám nepřály pořádně neslyšela, tedy, minimálně jsem si nepamatovala její jméno. Možná i proto jsem vůči ní byla nejdřív trochu skeptická. Nyní však mohu beze všeho říct, že to zvládla bezvadně. Lépe, než jsem sama očekávala.

Pokud se nepletu, audioknihy jsem začala poslouchat v červnu, ale troufám si tvrdit, že tohle je ta nejlepší, kterou jsem měla tu čest si poslechnout. Určitě doporučuji. Věřím, že nebudete litovat. Ani já nelitovala. Mohu k tomu ještě říct i to, že si audioknihu zaručeně pustím ještě jednou.

Název:                  Hvězdy nám nepřály
Autor:                    John GREEN
Interpret:              Veronika Kubařová a Matěj Ruml
Délka:                   7 hodin 43 minut

Katalogové č.:     AK060
EAN:                     8594169480602

[[p]][[iframe width=”100%” height=”166″ scrolling=”no” frameborder=”no” src=”https://w.soundcloud.com/player/?url=https://soundcloud.com/onehotbook/john-green-hvezdy-nam-nepraly-veronika-kubarova-matous-ruml-audiokniha-onehotbook&auto_play=false&color=ec0515&theme_color=00FF00&show_artwork=false”]][[/iframe]][[/p]]

Hvězdy nám nepřály

John Green (* 1977)
Americký spisovatel a vlogger získal mimo jiné ceny Printz Medal, Printz Honor a Edgar Award, dvakrát byl finalistou Knižní ceny LA Times a jeho knihy se dlouhodobě drží na žebříčku bestsellerů New York Times. V češtině jeho knihy Hledání Aljašky (2013), Hvězdy nám nepřály (2013), Papírová města (2014) a Příliš mnoho Kateřin (2015) vydalo nakladatelství Knižní klub. Dva z jeho románů se navíc dočkaly také filmového zpracování ? Hvězdy nám nepřály (režie: Josh Boon, 2014) a Papírová města (režie: Jake Schreier, 2015).

Veronika Kubařová (* 1987)

Vystudovala herectví na Pražské konzervatoři. Díky absolventskému představení Kytice Jiřího Suchého v Divadle Konzervatoře získala možnost hrát v divadle Semafor. Po absolutoriu se přesunula do Městského divadla v Mladé Boleslavi, v letech 2011 – 2014 byla členkou souboru Městkých divadel pražských Rokoko a ABC, od ledna 2015 působí v Dejvickém divadle, ale hostuje i na dalších scénách. Na stříbrném plátně debutovala ve filmu Rafťáci (2006), následovaly role ve snímcích Nejkrásnější hádanka (2008), Ženy v pokušení (2010), Lidice (2011), Můj vysvlečenej deník (2012) nebo Tři bratři (2014).

Veronika Kubařová

Matouš Ruml (* 1985)
Vystudoval hudebně dramatické oddělení Pražské konzervatoře, během studia hostoval v absolventských představeních starších ročníků i v Divadle ABC a ve Stavovském divadle. Od srpna 2008 je členem souboru Městského divadla v Mladé Boleslavi, hostuje ale i na jiných scénách. Televizním divákům je známý především ze seriálu Comeback, na jehož scénáři se podílela rovněž Petra Soukupová. Vystupoval také v pořadu Hřiště 7 a uvádí televizní magazín Za obzorem. Je laureátem Ceny Zuzany Navarové a Thálie pro mladého činoherce za rok 2012.

Matouš Ruml

Veronika Kubařová a Matouš Ruml

~tz~