I poštovní schránka dokáže šetřit

Blíží se Vánoce a s nimi spousta slevových nabídek obchodů a e-shopů. Některé z nich volí propagaci zboží tiskem reklamních letáků a jejich roznosem do domovních schránek. Ty jsou proto v tuto roční dobu přeplněné. Není vždy lehké je pravidelně vybírat a zapadlý dopis tak nemusí být výjimkou. I proto se chrudimský spolek Altus za podpory Pardubického kraje a Regionální rozvojové agentury Pardubického kraje rozhodli vydat samolepky na schránky.

Ty upozorňují na přání majitele nevhazovat do ní letáky. „V dnešní době už je možné vyhledat jednotlivé akce produktů či prodejen na počítači či telefonu. Je to dokonce častěji i jednodušší díky takto zaměřeným aplikacím. Přes ty je možné udělat i nákupní seznam. Kolikrát tak můžeme ušetřit nemalou částku z rodinného rozpočtu, pokud dotyčný vyhledá pouze produkty o které má zájem či prodejny, které standardně navštěvuje,“ říká Martin Benák, předseda spolku Altus.

Mimo naše peněženky má dopad tisk letáku i na přírodu. „Ročně ve schránkách skončí zhruba 70 tun reklamních letáků. Tisk jednoho přitom spotřebuje stejné množství energie jako hodina svícení 80W žárovkou,“ dodává projektová manažerka spolku Naděžda Gutzerová.

Distribuce samolepek bude probíhat na zhruba 30 veřejných místech Pardubického kraje, jako jsou Informační centra a knihovny. Pro zájemce budou k dispozici zdarma. 

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli.