Skořice – rychlý pomocník nejen při nachlazení

Skořice - rychlý pomocník nejen při nachlazeníPokud cítíte, že se o vás pokouší kašel, rýma a nachlazení, rychlou pomoc najdete ve skořici. Toto známé koření patří mezi nejdůležitější součásti indické ayurvédy a tradiční čínské medicíny. Skořice má velmi silné dezinfekční a antibiotické účinky, v zimním období je tedy ideální užívat skořici jako prevenci nachlazení i při nemoci, tlumí bolesti v krku, silice ve skořici pomohou při ucpaném nosu. Vyzkoušejte čaje se skořicí nebo rozmíchejte skořici v šálku horkého mléka s medem. Skořice podporuje i chuť k jídlu, zlepšuje látkovou výměnu a působí proti průjmům, při chřipce je tedy skořice ideální. Také je velice silný antioxidant.

I přes všechny výjimečné vlastnosti skořice by se to s jejím užíváním nemělo přehánět – u citlivých osob se může projevit alergie. Bohatě postačí 2 až 4 gramy skořice denně. Nedoporučuje se těhotným ženám.

Skořice - rychlý pomocník nejen při nachlazeníSkořice nepůsobí jen na náš organismus, pomáhá nastartovat i mozek – lékaři zjistili zlepšení paměti, pozornosti a představivosti u osob, které do svého jídelníčku zařadili skořici.

V posledních letech se objevují další zajímavé účinky skořice na lidské tělo. Už půl lžičky skořice denně může snižovat LDL cholesterol, pomáhá tělo zbavit infekcí a bakterií. Jedna lékařská studie dokonce popisuje schopnost skořice potlačit rozrůstání rakovinotvorných buněk. Skořici je dobré kombinovat s medem – v další studii se prokázalo výrazné snížení bolesti u pacientů s artritidou, kteří denně před snídaní užívali půl čajové lžičky skořice s jednou lžičkou medu.

Do svého jídelníčku by skořici měli zařadit i diabetici. Zvyšuje účinek inzulínu na snižování hladiny cukru v krvi, je tedy možno užívat inzulínu méně. I v tomto případě se doporučuje 1/4 až 1/2 čajové lžičky denně do jakéhokoliv pokrmu či nápoje.

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli.