Usměj se, je to zdarma

Usměj se, je to zdarmaNa Gymnáziu Josefa Ressela v Chrudimi se v úterý konala první fáze projektu Štěstí v akci. Studenti se zúčastnili přednášky o marketingu a reklamě a následně workshopů, na kterých tvořili reklamy na věci za peníze nedosažitelné.

V úterý 22. února 2012 se studenti setkali s odborníky na marketing a design. Majitel reklamní agentury Leoš Motl ve své přednášce hovořil o reklamě jako takové. Zdůraznil také, že nic není pravda, ničemu se nesmí věřit, dokud se o tom člověk sám nepřesvědčí. Odborník na marketing Michal Zachar představil psychologii barev, jejich působení na vnímání člověka a také využití v marketingu.

Usměj se, je to zdarma

Studenti tak měli možnost nahlédnout do zákulisí výroby reklamy. „Pokud jsme jen jednomu člověku pomohli se na věc podívat jinak, mělo to smysl,” hodnotí svoji účast na projektu oba přednášející. O štěstí Michal Zachar soudí, že „není nikdy o tom, co je vně nás, ale uvnitř nás. Učme se od dětí, ty jsou šťastné proto, že jsou.”

Nabyté informace z přednášek studenti prakticky využili druhý den při kreativních workshopech, na kterých vytvářeli slogany podle metodiky holandské Loesje a plakáty a video spoty s reklamou na věci zadarmo. Projekt vyvrcholí v pondělí 27. února odpoledne na náměstí v Chrudimi, kde budou studenti „prodávat” inzerované nekomerční hodnoty. Výstupy z workshopů budou příští týden zveřejněny v ulicích Chrudimi a v médiích.

Přednášky a workshopy byly první fází projektu Štěstí v akci, který si klade za cíl propagovat neocenitelné a proto často opomíjené hodnoty, a tím poukázat na absurditu komerční reklamy. Projekt je financován z Nadace O2 Think Big, která podporuje neziskové projekty mladých lidí. Více informací o projektu naleznete na www.stestivakci.ic.cz, na www.o2thinkbig.cz a na Facebooku.

Usměj se, je to zdarma

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli.